"יש דרגות של ואהבת לרעך כמוך ואפילו מעט התחשבות כלפי השני תיקרא רוחנית" ימימה אביטל

ימימה אביטל זצ"ל

חשיבה הכרתית- ימימה

על הצדקת-
ימימה אביטל נולדה ב 1 באוגוסט 1929 ט' באב תרפ"ט בקזבלנקה ונפטרה ב 11 במאי 1999, כ"ה באייר תשנ"ט בבאר שבע
ימימה הייתה מורה רוחנית קבלית אשר שילבה במשנתה(חשיבה הכרתית) כלים מעולם הפסיכולוגיה וסודות מתורת הנסתר.
היא הקימה את מכון "מעיין" בהרצליה, ושם העבירה לתלמידים את משנתה,  תלמידיה רשמו כל מילה שיצאה מפיה. וכך ייסדה את תורתה הנקראת חשיבה הכרתית.
היום עשרות אלפים לומדים את משנתה מפי דור שני ושלישי של מורים אשר קיבלו במסורת את הטקסטים המכוּנים "חלקים", ומלמדים אותם תוך שמירה קפדנית על המקורות.


מה היא חשיבה הכרתית?

חשיבה הכרתית היא שפה שורשית בעלת רבדים המפתחת את ההכרה להכיר בתנועות הפנימיות העמוקות ביותר בנפשו של האדם.
לימודה מקנה כלים נפלאים להתמודדות עם מצבים בחיי היומיום בזוגיות, בעבודה, ביחסי הורים וילדים ובקשר של האדם לעצמו.


איך והיכן לומדים ימימה?
לומדים באמצעות טקסטים הנקראים חלקים, בכל שיעור כותבים ולומדים חלק, אומרים וכותבים מה מבינים והמדריך/ה מוסיפה הבנות או מדייק/ת את הלומד/ת.
כתיבה של ההבנה היישום והתוצאה מתוך הלימוד נקראת 'מלאכה'.
לצערי עם השנים חלקים ממשנתה של ימימה אביטל ע"ה  הסתובבו בין מורים ותלמידים והשתנו עד שלא ניתן להבדיל מה הם חלקים מקוריים ומה הם חלקים ש"עובדו" ע"י מורים עם תוספות שלהם כפי הבנתם.
לעניות דעתי יש חשיבות רבה ללמוד את החלקים בשפתם המקורית כי הם נחצבו ממקום גבוה, יש שיקראו לזה 'רוח הקודש' ויש שיקראו לזה  'קליטה/ראיה'.
אני סומכת על הבנתכם הטובה שתבינו את עומק הדברים ואין סיבה להגיש חלקים מפורשים, כי עיקר הלימוד הוא ההבנה האישית של הלומד/ת, הבנה אישית היא שבונה ומייצבת את המערכת והופכת לכלי העומד לרשותו הלומדים/ות.
לומדים עם מדריך או מדריכה שלמדו מל 5 שנים לפחות 
ויש מגוון אפשרויות ללימודבאופן מקוון או באופן פרונטלי:

1 בקבוצה
2. באופן פרטי
3. ובזוגות


האם יש ספרים שניתן ללמוד מהם?
כן יש הרבה ספרים שיצאו במשך השנים אפשר להיעזר בהם-

בינת הלב - נחמה ועודד דוד
המסר היומי - נחמה דוד



מושגים מתוך החלקים

מה היא התקרבות אמיתית? 

התקרבות היא מצב הפוך ממאבק. בהתקרבות האדם קרוב אל עצמו, כלומר, אינו נאבק במרכיבים בנפשו.
הלומד/מבין שאף שיש בו חסרונות וחולשות, אל לו לשפוט וולתקוף את חלקי נפשו הירודים,
אלא עליו לקבל אותם כחלק ממנו.
זהו מצב רגשי המלווה בקשב לעצמו וממילא גם לסביבתו. תנועת ההתקרבות לסביבה
באה מההבנה המתגברת בהדרגה שכולנו אחד במהות הפנימית.
 

ציטוט מתוך החלקים:

"הנוכחות היא בהבנה שהשני , האתה והאני חד הם במהות הפנימית" ימימה

 
מה היא המתנה?

ההַמְתָנה לפני תגובה מקנה זמן "רוחני" לקליטת המתרחש בתוכנו,
ומאפשרת מתן תשובה מדויקת יותר
לכל מצב ולא תגובה ראשונית הנובעת מרגש חָסר,
ההמתנה מרחיבה את התודעה ומאפשרת תגובה עמוקה ושקולה יותר.


ציטוט מתוך החלקים:

"המתנה היא מתנה"
"המתנה זו נושאת חיבורים, חיבור עם המחשבה והרגש"
"כמה כוח יש בהמתנה, היא בדיוק שייכת לאותה נקודת חיבור"
 

גם אני רוצה ללמוד ימימה

לחצי על הקבוצה המתאימה והצטרפי לקבוצת הווטסאפ להרשמה

קטגוריות

דוגמא לחלק מקורי /ימימה אביטל ע"ה

"ברגע שהנך דוחה דרך החסימה, למעשה את מקשיבה ואת חוסמת את השני בדיבורו כממתינה דרוכה לאותם חלקיקים אשר כאבו במשך שנים, אם זה בפני הבעל, ההורים, כל סובב ופונה אליך. כאשר הקשב דרוך לקלוט את המיותר והוא מיותר ללבך ואז החסימה כמו מוכנה כבר. כאשר הילדה שבך לא קיבלה מספיק חום אז אין ביטחון ואמון בחום שיכול לתת הבעל או אחרים בדיבורם, ואז הדריכות לאותו צורך בחום, ובאותו זמן חוסר אמון בחום.
מבנה של סתירה רשום גם בקשב וגם בלב אשר גם הוא קשוב למיותר כדי לסגת. חסימה והנה נסיגת החלק. ז”א זה המתוחם העמוס נושא את העומס, למעשה נסוג ונסגר ולמעשה הוא סגור. ז"א אם הדיוק היה בערך דיוק אז היו פתיחויות והתקרבויות, והנה מול מרכיב סוגר הוא שוב נסוג ונסגר ומתקשה – משקלו שונה – אז לא קל בלב, בגלל עצבותו הוא מתקשה.
גם המחשבה המהותית אינה פועלת, באותו זמן ההתנגשות במחשבה מתחילה ואז יש ספק וחוסר ודאות. אותו שכנוע שבנפש שהבעל לא אוהב כי האמא לא אהבה, או לא שמעה, או השתלטה. באותו זמן המחשבה עם כל ספקותיה, אותו היסוס, ספק, שכנוע, התנגדות, עקשנות להגן כאילו התגוננות יתרה ובהפוך, כל החלקים האלה באים להגן על נקודת הספק ומשקליהם בהפוך, הם לא בונים אלא מחסירים, משכנעים ומשפיעים הם היועצים הלא טובים"

ימימה אביטל ע"ה

רוצה לשמוע עוד?

השאירי פרטים ואחזור אלייך
x

#{title}

#{text}

#{price}