כאשר פגשתי בפעם הראשונה את החלקים הרגשתי שהגעתי הביתה. כל הוויתי אמרה אלו דברי אמת דברי אלוקים חיים .בכל פסקה שקראתי קיבלתי אישור למחשבות ולרגשות שהיו בתוכי. כך עם השנים לאט לאט כמו מים המשנים את צורתו של סלע המילים כמו חדרו ושינו בתנועתם את המחשבה , הרגש, הקשב, והרצון ולא רק , אלא פתחו את לבי לנתינה, לערבות הדדית ולהשתייכות . זהו לימוד של שפה שורשית הפוגשת תנועות מעמיקות בנפשו וברוחו של האדם . התפתחות חשיבתית לרוחבה ולעומקה המחזירה את הכוח לחלקים כמו מחשבה , רגש, קשב, רצון וכו' ניקח לדוגמא את המחשבה – המחשבה נושאת מימדים היא יכולה להיות מצומצמת ויכולה גם להתבהר ולהיות מרחבית יותר.
ישנן חוויות שאדם עבר בילדותו אשר נרשמו וחסמו את כוחות הנפש שלו והאדם פועל כל חייו מבעד לאותה חסימה ז"א כשהוא עמוס (כועס, עצוב, דואג וכו') מחשבתו נעשית צרה כי מה שמעסיק אותו זה רק אותו רגש שמסעיר את לבו ומחשבתו נחלשת מתנודות החוזרות על עצמן בינו לבין העומס. במצב זה חשיבה הכרתית מסייעת לאדם לזהות את הרגש ולהפריד אותו מהטוב שבו כי הטוב ישנו תמיד. הפרדה זו מאפשרת הבנה מרחבית יותר והחזרת כוחה של המחשבה. כך גם ברצון ברגש וכו'. הלימוד נותן כלים לפתח את הקשב העמוק הנושא תדרים חשמליים ומחזיר את הלב למימדיו ולכוחו המהותי הנושא חום, אותו חום הלב המתפשט במערכת ויוצר מרחב פנימי.
ימימה- " החלק של האוזן הגשמית המוכרת, ממנו מעברים נסתרים כלים דקים קולטים חשים בחשמל דק מעבירים מיידית למחשבה את ההבנה וגם, לא רק זה, גם קליטת הזיוף וגם קליטת הדיוק." מבנה האוזן הפנימית (מתוך ויקיפדיה) – באוזן האנושית ישנן מספר שערות המחוברות זו לזו בחוטים דקים אל הנוזל שבאיבר הקורטי, תפקידם העיקרי של תאי השערה הוא לקלוט את גלי הקול ולהפוך אותם לאותות כימיים. האותות הכימיים הללו מועברים כאותות חשמליים במערכת העצבים". ימימה הסבירה שישנה מהות בתוכנו שתמיד נמצאת ורצונה הוא נתינה של חום ואהבה, היא טהורה ולכן אינה משתפת פעולה כאשר האדם נמצא בעומס כל שהוא. המהות היא כמו מרכז השפע והטוב האין סופי שנסגר ונשמר במצב של עומס ובמצב של דיוק אותו מרכז נפתח ונותן מטובו. עם השנים במקביל ללימודי חשיבה הכרתית למדתי את פרשות השבוע בהעמקה וגיליתי הקבלות מדהימות ללימוד כמו לדוגמא את חוקיות הצמיחה שיש בה עליות וירידות .
ימימה הרבתה להקביל את הלימוד לטבע כך למשל הסבירה את החשיבות של ההשתייכות של האדם: "אין אנו יכולים להיות תלושים באוויר גם עלים אינם מסתובבים באוויר הם צריכים להיות ניזונים משורשים והשורשים זורמים ואפילו בצומח יש את המקור בשורשים של העץ" מטרת הלימוד להגיע ליציבות נפשית ורוחנית המנקה כל מיותר ופותחת את האדם להכיר בשמחה שקיימת בו מקדמת דנא . "כשהיא מודה היא בשמחת עולמים שמחה מקורית זה האור כדי להבין מה היא זמרתה של הנפש כאשר היא אומרת הללויה, צריך להבין שכל גוף קיים על סיביו וגם הנפש על סיביה כל חלקיק בה על סיב אם הוא מאורו ייתן להסיב השני מהד אורו עד שכל הסיבים אורם הדם הכללי זמרתם ותשיר את שירתה הנצחית"